Retragerea avioanelor Concorde în 2003 din circulație părea să fie sfârșitul transportului de pasageri supersonic, iar închiderea recentă a companiei Aerion pe motive financiare a făcut ca visul întoarcerii avioanelor supersonice în serviciul activ să pară unul destul de îndepărtat.
Săptămâna aceasta, United Airlines a anunțat că are în plan cumpărarea a 15 avioane de la Boom Supersonic, acesta fiind un pas important către întoarcerea călătoriilor supersonice pentru pasageri.
Boom Supersonic are în dezvoltare avioanele Overture, iar atât timp cât va îndeplini cerințele speciale legate de siguranță, durabilitate și functionare, acordul dintre cele două companii va funcționa. Boom are timp suficient pentru reglaje minuțioase, deoarece compania aeriană United dorește să pună aeronava în serviciul comercial abia în 2029, la trei ani după ce va zbura pentru prima dată.
Producătorul nu are încă o versiune funcțională a supersonicului, dar a lansat în toamna anului trecut un prototip cu dimensiuni mai reduse, numit XB-1, care va începe să zboare anul acesta.
Planurile sunt ca Overture să transporte un număr de pasageri cuprins între 65 și 88, ajungând la altitudinea de croazieră de peste 18000 m, la viteze de Mach 1,7, aproximativ 2000 de Km/h, sau de două ori viteza celor mai rapide avioane care zboară în prezent.
United Airlines nu este prima companie aeriană importantă care își manifestă interesul pentru Boom Supersonic, anterior Japan Airlines și Virgin Group din Marea Britanie semnând deja oferte pentru 30 de avioane Overture.
Rutele supersonicelor ar putea fi destul de restrictive datorită sunetului deranjant produs atunci când avioanele depășesc viteza sunetului și s-ar putea limita la zboruri de-a lungul coastelor sau deasupra oceanelor. Pe de altă parte, este de așteptat ca prețurile biletelor pentru un voiaj supersonic să nu fie la îndemâna multor călători.