Our social corner

Business

Care este esența experienței consumatorilor și de ce este importantă

experienta consumatorului min
Distribuie

Este binecunoscut faptul că o companie care reușește să se conecteze din punct de vedere emoțional cu clienții săi și să le creeze amintiri plăcute, le oferă astfel o experiență excepțională, iar clienții devin ambasadorii săi. În ziua de astăzi, când companiile oferă produse similare la prețuri similare, diferențierea față de competiție se face prin servicii, mai exact prin calitatea și încărcătura emoțională pe care o transmit.

Daca interacțiunile cu clienții sunt lăsate la voia întâmplării, atunci la final nu vom ști ce fel de servicii și experiențe oferim clienților, respectiv despre ce funcționează cu adevărat și daca eforturile organizației au produs rezultatele dorite. Înțelegând cine sunt clienții, ce dorințe și obiceiuri au, empatizând cu aceștia este „o scurtătură” către identificarea motivatorilor emoționali pentru fiecare categorie de clienți.

Emoțiile de bază necesare pentru construirea unei relații emoționale cu clienții sunt fericirea, încrederea și apartenența.

Fericirea

Fericirea este una dintre cele mai puternice dorințe emoționale, și în același timp, una dintre cele mai captivante emoții. Oamenii rareori cred că sunt suficient de fericiți, așa că se străduiesc întotdeauna să găsească mai multă fericire decât au acum. Efortul companiilor se concentrează pe oferirea unui plus de fericire prin depășirea așteptărilor clienților, prin surprinderea acestora în mod plăcut. Ancorând brandul unei companii prin serviciile oferite de sentimentul de fericire, creați o satisfacție instantanee, fără de care clienții nu se vor putea imagina. Acest lucru îi vă aduce înapoi în magazinul sau pe site-ul companiei pentru a face mai multe achiziții care să îi facă fericiți.

Încrederea

Încrederea stă la baza oricărei relații de lungă durată, inclusiv la baza loialității clienților. Atunci când clienții au încredere într-un brand, înseamnă că îl consideră transparent, sincer și autentic. Fiind una dintre singurele emoții care nu pot fi falsificate, acest sentiment de încredere pune bazele unei relații durabile care depășește simpla achiziție de produse.

Pentru a construi și a menține încrederea clienților, organizațiile trebuie să asculte și să îndeplinească așteptările clienților lor pe toate canalele și în fiecare interacțiune cu clientul: de la navigarea pe site, la achiziție, dar mai ales post vânzare, când păstrarea clientului aproape de brand îse construiește prin service eficient, corect și empatic, comunicare transparentă și adaptată limbajului clientului și personalizarea ofertei de produse și servicii.

Apartenența

Brandurile care ne pot face să ne simțim ca parte a unui grup sunt mai atrăgătoare decât cele care se concentrează pe succesul sau existența individuală a clienților.

Advertisement

Când un client ia decizia de a face cumpărături de la un brand, în defavoarea concurentului, înseamnă că aceștia s-au simțit bineveniți și apreciați. Acestea sunt emoțiile care inspiră un puternic sentiment de comunitate care poate ajuta brandul să crească în continuare. Cel mai simplu și mai eficient mod de a oferi clienților acel sentiment de apartenență este să creați o comunitate puternică în jurul valorilor de bază ale brandului. Mai mult decât produsele pe care le vindeți, comunității îi pasă de felul în care o faceți să se simtă. Abilitatea de a conecta clienții cu persoane cu aceeași idee care împărtășesc aceleași valori și sentimente diferențiază o organizație de concurenți.

Înțelegând psihologia emoțiilor și modul în care activatorii emoționali declanșează anumite emoții, organizațiile pot crea experiențe adaptate așteptărilor, valorilor și bunăstării clienților, imbunătățind în același timp obiectivele financiare.

Sursa: psychologies.ro

Distribuie
Advertisement
Click pentru a adăuga un comentariu

Trebuie să fiți conectat pentru a posta un comentariu Login

Lasă un răspuns

Advertisement
Malina Calugareanu
SportAcum 3 săptămâni

Mălina Călugăreanu s-a calificat la Jocurile Olimpice de la Paris

Coperta Catalog
ActualitateAcum 4 săptămâni

Apariție editorială de excepție – Catalogul „DE IDENTITATE. SCRIPTA ET IMAGINES HISTORIAE DACOROMANAE. SEC XV-XX”, o lucrare unică a identității cultural-istorice românești

hotel nordis mamaia
BusinessAcum 4 săptămâni

Nordis Mamaia, deschis pentru rezervări. Cât costă să petreci Paștele la 5 stele?

vlad covaliu campion mondial
SportAcum o lună

Vlad Covaliu a câștigat medalia de aur la Campionatul Mondial de Scrimă pentru Juniori de la Riad!

Echipa lui Chef Richard
TVAcum o lună

Chefi la cuțite: Echipele sezonului 13 sunt formate!

Score2Skill image
BusinessAcum o lună

eJobs lansează Score2Skill: Abilitățile din jocurile video devin atuuri pe piața muncii!

masterchef
TVAcum o lună

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV ca jurați ai sezonului 9 MasterChef România!

Andreea Dinca locul 5 campionat mondial juniori
SportAcum o lună

Andreea Dincă, locul 5 la Campionatul Mondial de Scrimă pentru juniori

campionatul mondial de scrima cadeti juniori riad 2024
SportAcum o lună

Campionatul Mondial de Scrimă pentru Cadeți și Juniori își deschide porțile la Riad!

transpiratie
LifeAcum o lună

Transpirația: O poveste cu arome și culori

Marele Jaf al Tramvaiului still lansare
EntertainmentAcum o lună

„Marele jaf al tramvaiului”, de vineri pe marile ecrane din România

razboi civil
EntertainmentAcum o lună

„Război Civil” iminent la cinema din 12 aprilie

masini de spalat samsung
TechAcum o lună

Samsung Electronics lansează o nouă gamă de mașini de spălat bazate pe inteligență artificială și mai eficiente energetic

KV zsb 2024jpg
ActualitateAcum o lună

Zilele Sculpturii București 2024. Unde Formele se Aliniază, Arta se dezvăluie!

fonduri nerambursabile
BusinessAcum o lună

ARCUB lansează apelul de proiecte culturale cu fonduri nerambursabile „București 565. Conexiuni urbane” 2024

Facebook

Advertisement