Business
Peste 1.200 de români au câștigat 1,17 milioane de lei de Black Friday

De Black Friday, românii care au promovat magazinele online au câștigat 1,17 milioane de lei într-o săptămână, aceasta este analiza 2Performant.
Schimbările generate de pandemie în modul de viață al românilor s-au simțit și în cadrul celui mai așteptat eveniment al industriei de retail, Black Friday, care a avut loc în săptămâna 9-15 noiembrie. Statisticile înregistrate în cadrul platformei 2Performant, atestă că digitalizarea și-a spus cuvântul, iar de Black Friday mai mulți românii s-au aflat în mediul online și au făcut cumpărături din categorii de produse adaptate la noua realitate determinând vânzări mai mari decât anul trecut pentru magazinele online.
Tradițional vorbind, Black Friday este cea mai bună perioadă din an pentru magazine, însă există o categorie de români care știu și reușesc să își crească veniturile în această perioadă. Este vorba de afiliați, nativii digitali pasionați de marketing online care promovează produsele magazinelor online și care încasează comisioane în funcție de vânzările pe care le generează acestor magazine. Cu alte cuvinte, români care au făcut bani promovând ofertele de Black Friday.
Români care au făcut bani de Black Friday: peste 1.200 de români au câștigat în total 1,17 milioane de lei
Munca la distanță și mutarea obiceiurilor de cumpărare în online i-a determinat pe mulți români să privească mai atent către domeniul afilierii, care le poate aduce venituri semnificative dacă reușesc să genereze vânzări pentru magazinele online. Săptămâna Black Friday nu a făcut excepție, astfel că platforma 2Performant a înregistrat o creștere cu 17,22 % a numărului de afiliați care au câștigat comisioane în această perioadă: 1.225 de nativi digitali care au promovat ofertele magazinelor au generat bani raportat la vânzările pe care le-au adus acestora. Per total, în săptămâna 9-15 noiembrie, românii care au făcut afiliere prin 2Performant au realizat comisioane în valoare de 1,17 milioane de lei, în creștere cu 15,25% față de anul trecut. În același timp, rata de conversie a crescut și ea la 2,29%, ceea ce înseamnă că reclamele pe care le fac afiliații pentru magazinele online sunt din ce în ce mai relevante pentru publicul țintă.
„De Black Friday, nu toți românii au cheltuit bani, unii dintre ei au și câștigat venituri suplimentare. Peste o mie de români au câștigat peste 1,17 milioane de lei din recomandările pe care le-au făcut la reducerile bune ale magazinelor din această perioadă. Cu alte cuvinte, români care au fler în online au promovat pe canalele lor promoțiile de Black Friday, cu reduceri consistente, reușind astfel să aducă vânzări magazinelor și să încaseze comisioane pentru aceste vânzări”, explică Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Ce au cumpărat românii de Black Friday 2020
Obiceiurile de achiziție de Black Friday au fost influențate de lucrul remote și de faptul că românii petrec cea mai mare parte a timpului acasă. Afiliații au intuit noile trenduri din stilul de viață al cumpărătorilor și astfel s-au concentrat pe promovarea produselor care au devenit utile românilor în pandemie. Produsele pentru îngrijire personală, produse de folosit în casă, precum tricouri, treninguri, ustensile pentru gătit, cărți, laptopuri și tablete, mobilier pentru amenajat birouri acasă sau pentru reorganizarea spațiul din casă au fost cele mai cumpărate de Black Friday. Astfel, conform statisticilor 2Performant, articolele din categoria Cărți, Muzică și Filme conduc topul vânzărilor în săptămâna 9-15 noiembrie, în vreme ce pe locul al doilea se situează categoria Fashion care, deși a scăzut ca număr de vânzări cu 8,35% față de anul trecut, are un coș mediu cu 15,37% mai mare, ceea ce susține trendul mutării în online pentru cumpărătorii de branduri de nișă și achiziția hainelor de calitate mai mare. Vânzările pentru produsele Beauty se situează pe locul al treilea în top categorii și au crescut față de anul trecut atât ca volum, cu 92,7% mai mult, cât și ca valoare, cu 90,7%. Alte categorii de produse care au crescut ca vânzări anul acesta sunt cele pentru casă și grădină, electronice și IT&C, articole pentru animale de companie.
Cea mai mare vânzare înregistrată prin intermediul platformei 2Performant a fost în valoare de 34.123 de lei TVA inclus și a constat dintr-o cameră foto Sony + acumulator, o dronă DJI Mavic 2 Pro + acumulator de la retailer-ul F64. În același timp, cel mai scump obiect vândut a fost un laptop Apple MacBook Pro 16 inch, la prețul de 17.135 de lei TVA inclus. Alte achiziții interesante pe care le-au făcut românii de Black Friday 2020 sunt un set de obiecte sanitare pentru baie în valoare de aproape 16.000 lei cu TVA inclus de la neakaisa.ro, o centrală pe peleți în valoare de aproape 8.500 lei cu TVA inclus de la fornello.ro, un set de canapele în valoare de 7.000 lei cu TVA inclus de la vivre.ro, mai multe coșuri cu articole de îmbrăcăminte de valori cuprinse între 4.000 și 6.000 lei de la answear.ro și fashiondays.ro sau un inel logodnă din aur alb de 18K în valoare de 4.800 lei de la teilor.ro.
Anul acesta, cele mai multe cumpărături s-au făcut vineri, 13 noiembrie, între orele 9:00 și 10:00 dimineața.
Trebuie să fiți conectat pentru a posta un comentariu Login