Tech
Coronavirus: chatbot românesc care oferă informații despre virus

În contextul aglomerării liniei telverde furnizată de statul român, era de așteptat să apară și o soluție alternativă: primul chatbot pentru facebook cu informații din surse oficiale despre coronavirus.
Urmând exemplul celor de la Code for Romania, care au realizat platforma stirioficiale.ro, voluntarii TheChatCenter.com au realizat pro-bono un asistent virtual pentru Facebook capabil să răspundă în timp real la cele mai frecvente întrebări despre pandemia de SARS-CoV-2.
Robotul are un meniu simplu de înțeles și folosit, fiecare utilizator putând să obțină ușor informațiile care îl intereseaza scriind doar o cifră sau un cuvânt.
Voluntarii TheChatCenter.com îl actualizeaza zilnic, sau ori de câte ori apar informații noi despre situația din România, astfel că oricine vrea să afle numărul de îmbolnăviri sau ultimele știri oficiale, poate să scrie cazuri sau să facă un click pe știri.
Ca membri ai unor grupuri pe Facebook, am observat că foarte multe dintre informațiile care sunt distribuite pe rețelele de socializare sunt așa numitele fake news. Pe de altă parte, site-urile de știri online abundă de știri care pot crea destul de ușor un sentiment de neliniște, dacă nu chiar panică, cititorilor. Noi am vrut ca orice persoană care vrea informații la zi despre acest subiect să găsească totul ușor, într-un singur loc. De aceea am pus la dispoziția oricui accesează robotul de chat inclusiv formularele prevăzute de ordonanțele militare în vigoare. (TheChatCenter).

Informațiile prezentate de chatbot sunt preluate doar din sursele oficiale de informare pentru public, prin urmare nu se poate contribui la propagarea de știri false în mediul online.
Ne-am gândit că, pe lângă faptul că toate informațiile sunt la un loc, și ușor de accesat, spre deosebire de linia telverde care limitează numărul de persoane care pot accesa informații, un chatbot funcționează non-stop și poate oferi în același timp informații mai multor utilizatori, este neobosit! Am testat proiectul, funcționează. Am anunțat instituțiile statului că putem suplini linia telverde și că ii rugăm să ne includă în fluxul oficial. Probabil gestionează situații mai importante așa că pentru moment, suntem pe cont propriu.
Trebuie să fiți conectat pentru a posta un comentariu Login