Tech

Cum pune Apple presiune pe Facebook prin actualizarea iOS 14.5

Pinterest LinkedIn Tumblr

Apple a lansat luni iOS 14.5, actualizarea care proiectează cel mai bine eforturile companiei de a proteja datele utilizatorilor. 

După mai multe luni de încercări (unele considerate chiar disperate) ale Facebook de a influența opinia publică referitor la schimbările anunțate de Apple, iată că actualizarea iOS 14.5 a avut loc, aducând pe lângă câteva caracteristici interesante și noi controale de confidențialitate.

Craig Federighi, vicepresedinte senior al diviziei de software Apple, a declarat pentru The Wall Street Journal că obiectivul companiei este ”să ofere utilizatorilor posibilitatea de a alege”. 

„Aceste dispozitive fac parte atât de intim din viața noastră și conțin atât de mult din ceea ce gândim, unde am fost și cu cine, astfel că utilizatorii merită și au nevoie de controlul acestor informații. Nu ne-a surprins să auzim că unii oameni aveau să respingă acest lucru, dar am fost complet încrezători că asta trebuie să facem”.

Apple este de părere că utlizatorii ar trebui să aibă posibilitatea să aleagă, spre deosebire de Facebook, care prin acțiunile sale din ultima perioadă, si-a manifestat îngrijorarea că utilizatorii vor alege să nu fie urmăriți, dacă ar avea de ales. Gigantul social media ar fi afectat, având în vedere studiul AppsFlyer, care spune că aproape trei sferturi dintre utilizatori nu vor mai permite Facebook și altor aplicații să le urmărească activitatea.

Dealtfel, Tim Cook l-a avertizat pe Zuckerberg în 2019 că singura modalitate prin care Facebook ar putea scăpa de problemele legate de confidențialitate ar fi „ștergerea oricăror informații colectate din afara aplicațiilor sale de bază”. 

Pe lângă controlul confidențialității, noua actualizare iOS 14.5 aduce utilizatorilor posibilitatea deblocării telefonului cu Apple Watch, mai multe opțiuni de voce pentru Siri și o nouă serie de emoji-uri.

Write A Comment