Compania Apple va trebui să plătească între 300 și 500 de milioane de dolari pentru a acoperi compensațiile acordate utilizatorilor iPhone.
Apple Inc. a fost de acord să plătească pentru a soluționa procesul deschis la Tribunalul Districtual din California după ce a fost acuzată că încetinește iPhone-urile mai vechi prin update-uri software, pe măsura apariției de noi modele, pentru a-i determina pe utilizatori să cumpere telefoane noi, comunică Reuters.
Utilizatorii telefoanelor iPhone susțin că după ce au efectuat actualizările software transmise de Apple, performanța mobilelor lor s-a diminuat. Considerând ca aparatele au ajuns la sfârsitul duratei de viață, proprietarii de iPhone au decis înlocuirea telefoanelor sau a bateriilor acestora. Este vorba despre proprietarii de iPhone 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus, 7, 7Plus sau SE din S.U.A. care au rulat sistemul de operare iOS 10.2.1 sau o versiune ulterioară, sau iPhone 7 și 7 Plus care au rulat iOS 11.2, înainte de 21 decembrie 2017.
Gigantul tech a negat acuzațiile primite și a atribuit problemele apărute schimbărilor de temperatură, sau utilizării excesive a aparatelor, însă a fost de acord cu soluția propusă de avocați, pentru a reduce pe cât posibil costurile. Aceștia au considerat ca suma rezonabilă pe care să o plătească Apple să fie de 25 de dolari pentru fiecare iPhone, cu o plată minimă de 310 milioane de dolari.
În decembrie 2017, Apple și-a cerut scuze clienților pentru încetinirea iPhone-urilor mai vechi, la acea vreme compania reducând temporar costurile pentru înlocuirea bateriilor, de la 79 la 29 de dolari.