Our social corner

Health

Nu dormi bine? Iată ce suplimente poți lua pentru un somn mai liniștit

somn linistit
Distribuie

Calitatea somnului este extrem de importantă pentru sănătatea și starea noastră de bine. În timpul somnului organismul se reface, astfel incât să poată funcționa la capacitate maximă în timpul zilei.

Diverse cercetări au arătat că somnul ajută la consolidarea informațiilor și amintirilor recente, ajutând la menținerea performanței cognitive. Pe de altă parte, somnul poate ajuta la reglarea stării de spirit, reducând anxietatea și depresia, ajută la reglarea metabolismului, la menținerea sănătății sistemului cardiovascular și la prevenirea obezității.

Acestea fiind spuse (scrise), toți medicii recomandă să se acorde o atenție adecvată calității somnului și să se încerce obținerea unui somn de calitate, prin aderarea la un program regulat de somn și prin evitarea factorilor care pot afecta calitatea somnului, cum ar fi consumul de cafeină sau utilizarea dispozitivelor electronice înainte de culcare.

Însă ce facem dacă nu putem obține acest somn de calitate de care vorbesc specialiștii? Ei, bine, putem să încercăm să folosim un supliment pentru somn. Care sunt cele mai recomandate suplimente pentru un somn bun?

Melatonina: este un hormon care este produs în mod natural în organism care reglează ciclul somn-veghe și care poate fi găsit sub formă de tablete.

Magneziu: mineral electrolit care poate ajuta la reducerea stresului și a tensiunii musculare, facilitând somnul.

Acidul gamma-aminobutiric (GABA): neurotransmitator prezent in creier, care nu se găsește în mod natural în alimente sau în alte surse externe. În schimb, poate fi obtinut sub forma de supliment, disponibil sub forma de tablete sau capsule, pentru reducerea anxietății și la imbunătățirea calității somnului.

Advertisement

Valeriana: este o plantă ce poate ajuta la reducerea anxietății și la imbunătățirea calității somnului.

Ierburi adaptogene: (ashwagandha sau kava) vă ajută corpul să facă față stresului și să vă susțină sistemul nervos, reducând eliberarea de cortizol, care poate perturba somnul.

Este important de reținut că efectele suplimentelor pot varia de la o persoană la alta și că este bine să consultați un medic înainte de a începe să luați aceste suplimente pentru somn. În plus, este important să se respecte dozele recomandate și să se evite utilizarea pe termen lung, deoarece unele suplimente pot avea efecte secundare nedorite sau pot interacționa cu alte medicamente luate.

Ce strategii și tehnici mai poți încerca pentru a adormi:

  1. Menține un program regulat de somn. Încearcă sa te culci și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi, chiar și în weekend.
  2. Evită stimulenții înainte de culcare: cafea, băuturi energizante sau alimente bogate în zahăr.
  3. Creează un mediu propice pentru somn. Asigură-te că dormitorul este întunecat, liniștit și răcoros și că ai un pat confortabil.
  4. Practică tehnici de relaxare inainte de culcare: meditația, yoga sau tehnicile de respirație profundă.
  5. Evită utilizarea dispozitivelor electronice. Renunță să te uiți la televizor, să folosești telefonul sau să navighezi pe internet înainte de culcare, deoarece lumina poate afecta calitatea somnului.
  6. Fă o baie calduță pentru reducerea stresului si relaxarea musculaturii.
  7. Evită sa stai în pat prea mult timp. Dacă nu poți adormi în decurs de 20-30 de minute, da-te jos din pat și incearcă să te relaxezi prin citit sau ascultând muzică.

Somn ușor!

Distribuie
Advertisement
Click pentru a adăuga un comentariu

Trebuie să fiți conectat pentru a posta un comentariu Login

Lasă un răspuns

Advertisement
Coperta Catalog
ActualitateAcum o zi

Apariție editorială de excepție – Catalogul „DE IDENTITATE. SCRIPTA ET IMAGINES HISTORIAE DACOROMANAE. SEC XV-XX”, o lucrare unică a identității cultural-istorice românești

hotel nordis mamaia
BusinessAcum o zi

Nordis Mamaia, deschis pentru rezervări. Cât costă să petreci Paștele la 5 stele?

vlad covaliu campion mondial
SportAcum 3 zile

Vlad Covaliu a câștigat medalia de aur la Campionatul Mondial de Scrimă pentru Juniori de la Riad!

Echipa lui Chef Richard
TVAcum 3 zile

Chefi la cuțite: Echipele sezonului 13 sunt formate!

Score2Skill image
BusinessAcum 3 zile

eJobs lansează Score2Skill: Abilitățile din jocurile video devin atuuri pe piața muncii!

masterchef
TVAcum 5 zile

Sorin Bontea, Florin Dumitrescu și Cătălin Scărlătescu revin la PRO TV ca jurați ai sezonului 9 MasterChef România!

Andreea Dinca locul 5 campionat mondial juniori
SportAcum o săptămână

Andreea Dincă, locul 5 la Campionatul Mondial de Scrimă pentru juniori

campionatul mondial de scrima cadeti juniori riad 2024
SportAcum o săptămână

Campionatul Mondial de Scrimă pentru Cadeți și Juniori își deschide porțile la Riad!

transpiratie
LifeAcum o săptămână

Transpirația: O poveste cu arome și culori

Marele Jaf al Tramvaiului still lansare
EntertainmentAcum o săptămână

„Marele jaf al tramvaiului”, de vineri pe marile ecrane din România

razboi civil
EntertainmentAcum 2 săptămâni

„Război Civil” iminent la cinema din 12 aprilie

masini de spalat samsung
TechAcum 2 săptămâni

Samsung Electronics lansează o nouă gamă de mașini de spălat bazate pe inteligență artificială și mai eficiente energetic

KV zsb 2024jpg
ActualitateAcum 2 săptămâni

Zilele Sculpturii București 2024. Unde Formele se Aliniază, Arta se dezvăluie!

fonduri nerambursabile
BusinessAcum 2 săptămâni

ARCUB lansează apelul de proiecte culturale cu fonduri nerambursabile „București 565. Conexiuni urbane” 2024

acneea la adolescenti
HealthAcum 2 săptămâni

Acneea la adolescenți: ghidul complet pentru o piele sănătoasă și încredere de nezdruncinat

Facebook

Advertisement