Health

Pandemia de coronavirus a declanșat și o criză a sănătății mintale

Odată cu pandemia de COVID-19 oamenii s-au confruntat cu sentimentele de izolare și singurătate, stresul, pierderea locurilor de muncă, nesiguranța, toate acestea amplificând ceea ce era deja o problemă importantă în întreaga lume, sănătatea mintală.

La începutul lunii aprilie, un sondaj din Statele Unite arăta că aproape jumătate dintre americani simțeau deja încărcătura emoțională pe care a declanșat-o COVID-19.

Conform unor date federale mai recente, simptomele anxietății și tulburărilor depresive s-au triplat în rândul adulților din SUA, comparativ cu această perioadă a anului trecut. Cele mai afectate categorii sunt reprezentate de femei și de comunitățile de afro-americani și latino.

Alte cercetări precizează că pandemia a exacerbat simptomele pentru persoanele care se confruntă cu tulburări de alimentație, tulburări obsesiv-compulsive, schizofrenie și tulburare bipolară sau consum de droguri.

În contextul pandemiei de COVID-19, prescripțiile pentru medicamentele antidepresive, anti-anxietate și anti-insomnie au crescut cu 21% între februarie și martie conform studiilor efectuate in SUA. Linia telefonică pentru asistență în timpul crizelor a înregistrat o creștere de aproape 50% a volumului de apeluri din aprilie până în mai. În timpul verii, unele centre de asistență pentru persoane cu crize de sănătate mintală din statele mai afectate de COVID-19 au înregistrat un număr record de pacienți.

Atunci când ne lipsesc nevoile de bază, ca siguranța și sănătatea fizică, poate fi dificil să ne concentrăm pe nevoile de nivel superior, cum ar fi împlinirea de sine și relațiile sociale care ne ajută să ne susținem bunăstarea mentală.

Stresul poate lua forma îngrijorării privind starea de sănătate, a schimbării în rutina somnului și a stilului de viață, dificultate in a adormi, lipsa concentrării

Ce recomandă specialiștii pentru reducerea stresului în timpul pandemiei? Printre metodele de adaptare la pandemie se numără exercițiile fizice, discuții cu prietenii și familia, plimbările în aer liber, orele regulate de culcare, pauze de la locul de muncă și de pe ecrane, descoperirea unui hobby sau petrecerea timpului cu animalele de companie.

Trecerea prin aceste momente grele este mai puțin despre stăpânirea mentală a haosului și mai mult despre găsirea, în fiecare zi, a ceva care să te facă să te simți viu, util și plin de speranță, spun clinicienii.

Este foarte ușor să te pierzi în imensitatea problemelor cu care ne confruntăm. Cred că este bine să spunem „câte un pas pe rând”.

dr. Nancy Zucker, psiholog Centrul Duke, Carolina de Nord

În această perioadă psihologii recomandă să ne păstrăm calmul, să ne stabilim o rutină zilnică, să ne acordăm timp în fiecare zi pentru relaxare sau meditație, iar dacă aceste activități nu ne ajută, să căutăm un ajutor specializat.

Write A Comment