Evoluția rapidă a digitalului are un impact semnificativ asupra industriilor corporative și servește la furnizarea de noi oportunități interesante, la maximizarea eficienței, la creșterea colaborării și la reducerea costurilor.
In SUA, profesorii au declarat ca includerea tehnologiei în sistemul de invățământ este prioritatea numarul 1. Și cu formele de edtech din ce în ce mai valoroase, adoptarea tehnologiei în învățământ este probabil să aducă mai mult impuls implementarii sistemelor digitale.
Dar ce înseamnă acest lucru pentru învățarea profesională sau bazată pe muncă? În acest articol, examinăm potențialele provocări și soluții pentru transformarea digitală în sectorul educațional pentru a evidenția importanța acestuia, precum și potențialul enorm al adoptării unor procese și mentalități noi, orientate spre viitor.
1. Reticența la schimbare
In prezent, aproape 70% dintre cei care operează în sectorul public consideră că aptitudinile lor digitale se încadrează în spatele sectorului privat. În ciuda acestui fapt, mulți factori de decizie-cheie sunt reticenți în a face acești pași importanți pentru o maturitate digitală.
În esență, oamenii tind să se obișnuiască să facă lucrurile într-un mod anume și sunt reticenți să pășească în afara zonei lor de confort, ceea ce duce la o evoluție haotica. Atunci când trebuie să se adapteze la o nouă tehnologie, cultură sau mentalitate, mulți din sectorul educației se tem de eșec și par reticenți la dezvoltarea de abilitaţi noi.
Takeaway: Pentru a preveni acest lucru, dragi profesori, este important să înțelegeți beneficiile transformării digitale în educație și să le comunicați părților interesate. Înțelegerea și comunicarea valorii adăugate a digitalizării în cadrul procesului de învăţămant este cheia succesului, deci prioritizarea este esențială.
2. Lipsa cunoștințelor sau abilităților digitale
Pentru stimularea inovației, un nivel adecvat de încredere, cunoștințe și abilități la nivelul întregului sistem de învăţământ sunt esențiale. În prezent, angajatorii din Marea Britanie se luptă să completeze 43% din posturile vacante din domeniile STIM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică) din cauza creșterii diferenţei de competențe digitale dintre profesori si studenţi.
Pentru a asigura o transformare digitală lină și eficientă, instituțiile de învățământ trebuie să concureze într-un grup restrâns de talente sau să adopte noi abordări pentru îmbunătățirea abilităţilor actuale din domenii de la UX și CX la cloud computing.
Takeaway: Există un decalaj de competențe digitale. Încurajând o cultură a învățării continue în cadrul sistemului de învățământ, va avea ca rezultat îmbunătățirea cunoştinţelor personalului actual.
3. Datele disponibile
În această epocă, bogată în date digitale, există o multitudine de valori care pot oferi colegiilor, universităților și furnizorilor de instruire informații despre potențialii cursanți, eficiența internă, interacțiunile cu utilizatorii și multe altele. Simplu, acest nivel de informații este de neprețuit.
Problema este că, în special în sectorul educațional, aceste date sunt reduse, ceea ce le face deseori inexacte și nesigure. Pentru a înțelege cele mai utile date și informații, liderii educației trebuie să facă predicții informate, să ia decizii de afaceri integrale și să adopte noi inițiative educaționale care contează, însă calitatea, precizia şi organizarea datelor este vitală.
Takeaway: Înțelegând datele, vor putea fi descoperite informațiile care contează cu adevărat, alegând în același timp instrumentele care vor ajuta învățământul să evolueze.
4. Compatibilitatea cu sistemul existent
În lumea de azi, marea majoritate a afacerilor și instituțiilor funcționează pe sisteme și infrastructuri bazate pe tehnologie, pentru a asigura o funcționare lină și eficientă de zi cu zi.
O provocare inerentă care vine cu transformarea digitală este aceea că multe sisteme pe care institutiile educaționale le adoptă nu sunt compatibile cu noile inovații digitale necesare pentru a le conduce mai departe. Acest nivel de incompatibilitate are ca rezultat o necesitate de a actualiza, personaliza sau înlocui un sistem curent pentru a realiza integrarea, care în final costă timp și bani.
După ce și-a dat seama de necesitatea transformării digitale, Universitatea Staffordshire din Marea Britanie a modernizat majoritatea infrastructurii sale de date interne la cloud, marcând o etapă semnificativă în schimbarea digitală a instituției. Această schimbare semnificativă a făcut Universitatea mult mai eficientă, dar această transformare în cloud au ajutat-o să economisească în total 4 milioane de lire sterline.
Take away: Colaborarea dintre toți factorii cheie din instituție pentru a decide cu privire la bugetele de software și adoptarea deciziilor cu privire la modificările, înlocuirile, personalizările și actualizările care vor conduce la cea mai bună soluţie de digitalizare pe termen lung.
Pentru a înțelege cum poate avea loc o transformare digitală completă și durabilă, este important să examinăm provocările potențiale sau blocajele cu care se poate confrunta o instituție. Înțelegând astfel de probleme, va fi posibil să le depășim.
Foto: http://www.freepik.com/