Stați în legătură cu noi

Business

Un sat din Călărași are o școală la standardele secolului 21

Despre școlile din mediul rural, mai ales cele din mici sate care par uitate de lume și autorități, se știe că se confruntă cu mari probleme, începând de la cele legate de infrastructură, până la absența tehnologiei necesare procesului de educație. Însă aceasta nu mai este și situația Școlii Gimnaziale nr. 2 din satul Progresu, comuna Sohatu, județul Călărași.

După ce ani de zile profesorii și elevii „s-au descurcat”, după cum ei înșiși spun, cu condițiile grele în care au învățat – toalete în curte, frig în clase, acoperișul deteriorat prin care se strecura ploaia – școala este acum complet renovată și, mai mult, folosește o platformă de management educațional de ultimă oră. Totul a fost posibil prin implicarea directorului școlii, Daniela Niculescu, care „și-a strigat” nevoile pe platforma HartaEdu lansată de Narada. Companii din proximitatea instituției de învățământ au răspuns imediat solicitării, prin voluntariat, donații și implementarea sistemelor moderne de management educațional. Modul prin care un mic sat din județul Călărași a ajuns să aibă o școală la standardele secolului 21 este un exemplu că lucrurile se pot mișca rapid în direcția bună atunci când există solidaritate și un vis comun. 

Nevoia de renovare se simțea în fiecare por al clădirii” spune Daniela Niculescu, directorul școlii, care mărturisește că investiții majore nu mai fuseseră făcute de ani de zile, după ce grupurile sanitare au fost mutate în interior, iar acoperișul reparat, pentru că în unele clase ploua. Condițiile în care învățau cei 80 de copii – de la clasa pregătitoare, la clasa a VIII-a – lăsau însă mult de dorit. Din acest motiv, când școala și-a propus să se pregătească pentru programul Școală după Școală, profesorii au înțeles că degradarea clădirii nu mai putea continua și au început să caute soluții și metode externe de finanțare.

Doamna director a instituției a aflat din social media despre acțiunile Narada, „Unitatea de Primiri Urgențe” în Educație, după ce o școală din județ a fost dotată cu tehnologia pentru educație digitală, în anul 2020. A mers pe firul lucrurilor și astfel a descoperit noul proiect al organizației: HartaEdu.ro. A detaliat pe platformă problemele cu care se confruntă școala sa și, în mai puțin de o lună a primit răspuns. 

Advertisement

„Construim viitorul împreună și nu facem asta doar cu ajutorul utilajelor pe care le distribuim, ci și prin educație”

Mediul de business s-a mobilizat imediat și a întins o mână de ajutor pentru rezolvarea problemelor școlii din satul Progresu. Bergerat Monnoyeur, distribuitor de utilaje de construcții Caterpillar, are deja o tradiție în ce privește investițiile în Educație. „Copiii de azi sunt adulții de mâine și ne place să ne implicăm în a-i ajuta să crească responsabil. Să poată să-și pună ideile, visele în practică, într-un mod mult mai ușor decât ne-a fost nouă, înainte”, explică motivul acestor acțiuni, Silvia Popa, HR Manager Bergerat Monnoyeur.

Astfel,  colaborarea cu Narada a venit în mod firesc. Și chiar dacă, în general, compania susține liceele tehnice, unde învață „viitorii lor colegi”, de această dată au ales să ajute o școală gimnazială: „Ne-am dorit să facem ceva care să dăinuie, să fie mai mult decât a sponsoriza un copil sau doi copii dintr-o școală. Ne dorim să rămână ceva în urma noastră. Noi, ca organizație, avem un slogan – Construim viitorul împreună – și nu facem asta doar cu ajutorul utilajelor pe care le distribuim, ci și prin educație”, mai spune Silvia Popa. 

În ciuda condițiilor grele în care au învățat, copiii de la școala din satul Progresu au rezultate bune la învățătură, iar unii sunt chiar olimpici. Situația lor școlară va fi înregistrată de-acum într-un catalog online, prin intermediul platformei de management educațional Adservio. Notele și observațiile despre ele, absențele, informarea părinților și a elevilor sunt facilități oferite de catalogul online. Mai mult, cu ajutorul unui algoritm special, elevii pot calcula probabilitatea de a fi ascultați la ore. 

Advertisement
Advertisement style="display:block; text-align:center;" data-ad-layout="in-article" data-ad-format="fluid" data-ad-client="ca-pub-9287560635866333" data-ad-slot="1736055903">
Click pentru a adăuga un comentariu

Trebuie să fiți conectat pentru a posta un comentariu Login

Lasă un răspuns

Business

Platforma LinkedIn va fi închisă în China

Microsoft a anunțat că va scoate LinkedIn de pe piața chineză la sfârșitul acestui an, datorită extinderii cenzurii autorităților chineze pe internet.

Gigantul american a achiziționat LinkedIn în 2016 pentru suma de 26 de miliarde de dolari, iar China este a treia piață a companiei, conform informațiilor publicate de site-ul Statista. Aceasta era ultima platformă americană care funcționa în China, după ce Twitter și Facebook au fost blocate acum mai bine de zece ani, iar Google a anunțat ăn 2010 închiderea operațiunilor.

Fiind în poziția în care trebuie să găsească cea mai bună soluție pentru a echilibra cerințele autoritare ale guvernului chinez și propriile sale obiective de afaceri, Microsoft a spus că va închide LinkedIn din cauza „unui mediu de operare mult mai dificil și a unor cerințe de conformitate mai mari în China”.

Compania va lansa tot spre sfârșitul anului un site de căutare a unui loc de muncă în China care nu va avea funcțiile de socializare ale platformei LinkedIn.

Advertisement
Continuă să citești

Business

Grupul media CME se alătură Consorțiului BAFTA albert

CME Media Group (CME) a anunțat astăzi că este primul producător de conținut TV și VOD, din Europa Centrală și de Est, care se alătură albert, autoritatea care reglementează sustenabilitatea mediului în audiovizual și film, în calitate de membru internațional. CME se alătură altor companii cunoscute, precum Fremantle, ITV și Sky, recunoscând astfel că dorința sa de a fi cel mai bun producător de conținut, din Europa Centrală și de Est, nu trebuie să aibă un impact negativ asupra mediului. 

“Fiind pe primul loc în clasamentul producătorilor de conținut TV și VOD, din Europa Centrală și de Est, suntem conștienți de capacitatea noastră de a inspira publicul și de a promova un comportament sustenabil. Susținem principiile albert și intenționăm să implementăm un set de măsuri în CME, care ne va permite să reducem și să măsurăm corect impactul carbonului. Conținutul nostru de top trebuie să aibă o amprentă pozitivă asupra mediului”, a declarat Didier Stoessel, CEO CME Republica Cehă, România, Slovacia, Slovenia. 

Suntem extrem de încântați de faptul că CME s-a alăturat ca membru internațional. Suntem conștienți de rolul pe care-l joacă CME în țările din Europa Centrală și de Est, și suntem convinși că sunt un adevărat lider în industria în care activează. Sperăm ca măsurile luate de CME să fie o sursă de inspirație pentru alte organizații locale și ca acestea să implementeze măsuri în favoarea protejării mediului atât în fața camerelor de filmat cât și în spatele acestora”, a declarant Roser Canela-Mas, manager international albert

TV Nova, unul dintre cele cinci posturi de televiziune din portofoliul CME a început deja să implementeze principiile promovate de albert în activitățile sale zilnice. A contribuit la publicarea primului manual despre Green Filming în Republica Cehă și încearcă să promoveze un comportament sustenabil atât pe set, dar și prin mesajele transmise. Pot fi menționate episoade din MasterChef care ne arată principiile de eliminare ale deșeurilor în procesarea alimentelor, evitând astfel, pe cât posibil, prezentarea sticlelor de plastic în emisiune și prin introducerea unui moment reprezentativ în una dintre emisiunile sale de top, în care niște copii participă la cursuri despre ecologie pentru a învăța care este impactul acțiunilor lor asupra mediului. 

Advertisement

Grupul PPF, proprietarul CME, are obiective similare în ceea ce privește protejarea mediului și sprijină implicarea CME în albert. Încă de la achiziția CME, cu un an în urmă, acesta continuă să fie implicat în proiectele sale sociale, de mediu și guvernanță corporativă, și va sprijini în viitor astfel de parteneriate.

Continuă să citești

Business

Ești creator, inventator sau antreprenor? Înscrie-te în noul sezon Imperiul leilor!

Tinerii antreprenori care vor să-și vadă visul cu ochii sunt așteptați în Imperiul Leilor. Creatori, inventatori sau antreprenori, tineri pasionați și cu viziune, pot ajunge să negocieze finanțarea vieții lor în cel de-al treilea sezon al show-ului. Înscrierile sunt deschise pe site-ul imperiulleilor.protv.ro. 

Cei mai de succes lideri de business din România vor intra în Imperiul leilor pentru a inspira și susține, din nou, idei și business-uri care au nevoie de finanțare. Au fler, experiență, răbdare și mulți bani de investit, însă doar în afacerea potrivită. Dacă ai o idee sau un business în care crezi și are nevoie de finanțare pentru a deveni realitate, vino în Imperiul Leilor. Înscrie ideea ta pe imperiulleilor.protv.ro și poți să-ți vezi visul cu ochii.  

În cel de-al doilea sezon al show-ului Imperiul Leilor, ediție cu ediție, leii au scos la lumină afaceri spectaculoase, proiecte pentru o lume mai bună, au descoperit copii geniali, tineri care au oferit adevărate lecții de viață și care ne-au demonstrat că lumea se schimbă într-un ritm amețitor, că orice este posibil dacă poți să visezi, să crezi în tine și în lumea de azi. Peste 100 de antreprenori au primit șansa de a-și prezenta afacerea în fața leilor, iar 54 dintre ei au reușit să-i îmblânzească și să le devină parteneri. 

Cea mai bună idee e cea cu care faci bani! Nu mai aștepta, vino cu ideea ta de business la preselecțiile Imperiul Leilor. Hai să-ți vezi visul finanțat!

Advertisement

Continuă să citești
Advertisement

Facebook

Trending

Copyright © 2021 TheExpert.ro